Geef de wereld kleur

Koop aquacultured

Contact

Adres:

Hoefsmidstraat 7

2645 KA Delfgauw

 

Contactgegevens:

Telefoonnummer: +31 06 33039816

Whatsapp: +31 06 33039816

Email: sanderzeeaqua@gmail.com

 

~Op dit moment zijn er verbouwingen en is bestellen helaas nog niet mogelijk~

Openingstijden:

  • Ma-Di, 19:00/21:30;

  • Op afspraak;

  • Zondag gesloten.

 

Schikken bovenstaande data niet? Stuur ons een berichtje om een afspraak te maken.

 
 
Duurzaamheid

Het is de plicht van elke organisatie om duurzaam te handelen. Sanderzeeaqua streeft ernaar om een volledige transitie te maken naar aquacultured koralen. Op dit moment wordt er een deel van de afzet gekweekt in aquaria. Dit is echter nog niet genoeg. Het is onze langetermijn doelstelling om binnen 10 jaar uitsluitend gecultiveerde koralen van eigen bodem aan te bieden.

Om de ecologische voetafdruk direct te verminderen verkoopt Sanderzeeaqua nooit wildvang.

Stek-orgelpijp-koraal.jpg
 
Kwaliteitszorg

Bij het woord kwaliteitszorg denken veel mensen direct aan een simpele productcontrole. Bij Sanderzeeaqua gaat dit echter veel verder. Voordat de koralen überhaupt in onze uitgroei aquaria staan, zijn er al een heel scala aan werkzaamheden uitgevoerd. Om bijvoorbeeld de kwaliteit van het voortbrengingsproces te verzekeren, zijn er afspraken gemaakt over de activiteiten en de te maken stappen. Een concreet voorbeeld hiervan is dat de quarantaineprocedure volledig is vastgelegd, elke handeling is omgeschreven zodat niemand hierin een fout kan maken.

Desondanks deze vastgelegde procedures blijven we flexibel. Een goede beheersing van het voortbrengingsproces alleen is niet goed genoeg. Continu zijn we opzoek om de kwaliteit te verbeteren en daarin speelt u een belangrijke rol. Mochten er achteraf veranderingen plaatsvinden of u ontdekt een cruciale missende schakel. Laat het ons dan weten! De kwaliteit is alleen samen te verbeteren. Een alom bekende leus is dat de klant centraal staat, uiteraard is dat een belangrijke speerpunt, maar het uiteindelijke doel is een schitterend aquarium waar u volop van kan genieten. 

 
Ons bedrijf

Geschiedenis

Sander is negen jaar en krijgt zijn eerste zoetwateraquarium, een schamele 60 liter, maar het zo geheten aquariumvirus, zat er direct dik in bij deze toekomstige aquariaan. Al snel kwam er een aquarium van 180 liter in de plaats, desondanks deze uitbreiding bleef het aquariumvirus toch knagen. Na 3 jaar zoetwater, kwam Sander in aanraking met de prachtige kleuren van het zeeaquarium. Dit was de volgende stap. 2 jaar van goed inlezen en flink sparen passeerde, totdat het moment daar was. De stap naar een echt zeeaquarium, van maar liefst 250 liter, kon genomen worden. Niet alles ging even vlekkeloos zoals iedereen zou willen, maar na af en toe een fout maken en soms pech hebben was het dan eindelijk zo ver: zijn eigen zeeaquarium.


 

To play, press and hold the enter key. To stop, release the enter key.

De honger naar meer was voor een flinke tijd gestild. Totdat op 12 februari 2016 Sanderzeeaqua werd opgericht. In de loop der jaren ontwikkelt Sander zijn specialiteiten en verdiept hij zich in de literatuur. Zijn moto is als volgt: “Of ik doe het goed, of ik doe het niet.”. Er werd geëxperimenteerd met verschillende kweektechnieken en koraalsoorten. Al deze kennis zou namelijk in de toekomst gebruikt worden.

 
Verzending

Op dit moment is alleen verzending binnen Nederland mogelijk.

Elke verzending wordt ingepakt met een heat- of coolingpack. Wanneer mogelijk worden koralen drijvend aan een stukpiepschuim vervoerd. Op deze manier wordt het contact met de wanden van de piepschuimdoos verminderd en stijgt de slagingskans aanzienlijk.

Zie onderstaande galerij voor een visualisatie van het verzendingsproces.

To play, press and hold the enter key. To stop, release the enter key.

 
FAQ

Onderhoud

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden, een vreselijke samenhang van vakjargon die alleen geschikt is voor galgje. Daarom hebben wij speciaal voor u de algemene voorwaarden kort en helder genoteerd!

Voor zakelijke klanten verwijzen we door naar deze aparte zakelijke algemene voorwaarden.

 

For our international business partners we refer to these general terms and conditions.

 

0.1 Even een korte reminder

We vertellen je hier hopelijk niks nieuws, maar we willen je er toch even op wijzen. Koralen zijn prachtige dieren, maar het blijven dieren met een afweer systeem. Verschillend zeeleven maakt gebruik van zeer giftige stoffen als Palytoxine, Saxitoxine en Maitotoxin. Behandel tropische dieren daarom met respect en zorg. Je hoeft je echt geen zorgen te maken, zolang je maar bescherming gebruikt bij het werken met deze dieren. Vergelijk het een beetje met al die schoonmaak middeltjes die je gebruikt om je badkamer schoon te maken, die berg je toch ook veilig op?

Gaat er toch iets fout? Spoel jezelf dan direct af met koud zoetwater. Er is nog geen bekend wetenschappelijk bewijs dat dit helpt, maar uit ervaringen van andere aquarianen is af te leiden dat het wel een neutraliserend effect heeft. In de tussentijd is het verstandig om alle ramen tegen elkaar open te zetten zodat de ruimte flink doortocht. Heb je alle bovenstaande stappen doorlopen? Neem dan contact op met je arts en geef aan dat je in het bezit van een zeeaquarium bent en mogelijk in aanraking bent gekomen met Palytoxine, Saxitoxine of Maitotoxin.

Zolang je jouw zeeaquarium met respect en zorg behandeld is er niks aan de hand. Uiteindelijk komt het erop neer dat wij willen dat jij onbezorgd van je levende schilderij kan genieten!

1. Wie zijn wij?

1.1 Wij zijn Sanderzeeaqua. Wil je met ons contact opnemen? Dan kan dat op de volgende manieren:

WhatsApp ons: +31 06 33039816

Bel ons: +31 06 33039816

Mail ons:

Schrijf ons:

1.2 Wanneer je een belletje wilt doen, hou dan wel rekening met deze tijden:

  • Maandag tot en met vrijdag 10:00 tot 22:00;

  • Zaterdag 13:00 tot 22:00;

  • Zondag genieten we van onze vrije dag.

Krijg je ons maar niet te pakken? Stuur dan even een appje, dat kan natuurlijk altijd.

1.3 Face to face is wel zo gezellig, langskomen kan natuurlijk ook.

  • Maandag tot en met dinsdag 19:30 tot 21:30;

Liever een andere dag? Maak dan even een afspraak.

1.4 De noodzakelijke nummers:

  • Ons KvK-nummer:

  • Ons btw-identificatienummer:

 

2. Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alles dat jij bij ons koopt of hebt gekocht. Wel moet je er even rekening mee houden dat voor ons levend aanbod net iets andere voorwaarden gelden dan voor bijvoorbeeld een emmer zout. Ook wel logisch, een emmerzout berg je op in je kast, dat ligt met een kwetsbaar koraal net iets gevoeliger. Uiteraard zullen we je dat in deze voorwaarden haarfijn uitleggen.

 

3. Het aanbod

Wij proberen het altijd zo helder mogelijk te houden wat iets kost. Heb jij een foutje ontdekt in een aanbieding die wij jouw aanbieden? Is dat even mazzel! Er zitten natuurlijk wel grenzen aan het bedrag waarin een foutje is gemaakt, zeker als jij dit ook aan zag komen. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een Montipora met een diameter van dertig centimeter voor slechts vijf euro te kopen.

 

4. De overeenkomst

Eigenlijk hoeven we dit niet eens uit te leggen, dit doe je zonder dat je het weet altijd goed. Wij doen jou een aanbod en wanneer je dat accepteert betaal jij netjes de spullen en leveren wij de goederen. Het kan voorkomen dat het om zo’n belangrijke aankoop gaat dat we vastleggen tot wanneer jij de tijd krijgt om te beslissen, zo kan je er thuis nog eens rustig over nadenken of je het wel of niet wilt. 

Zorg wel dat je de bon bewaart, dit is namelijk het bewijs dat jij een overeenkomst met ons hebt gesloten.

 

5. Herroepen en intrekken

Mocht je er achter komen dat een emmer zout van maar 10 kg niks voor je is en toch liever meteen voor de 25 kg variant gaat? Dan kan je het niet levende product altijd binnen 30 dagen terug brengen of opsturen. Wij zullen direct in actie komen, maar als het een beetje druk is dan kan dat uitlopen. Daarom spreken we met je af dat het niet langer dan 5 dagen zal duren voordat je een aanbod voor een nieuw product krijgt of je betaling terug gestort krijgt.

Je levende product moeten we per keer beoordelen of het mogelijk is om het te ruilen. Waarom doen jullie daar zo moeilijk over denk je nu? Omdat we jouw aquarium willen beschermen tegen ongewenste meelifters als akelige platwormen of borstelwormen. Als iemand een besmet koraal terug brengt en wij verkopen dit door, dan zit jij met de gebakken peren. Daar komt ook nog is boven op dat we niet altijd kunnen oordelen of de vorige eigenaar wel de zorg heeft genomen zoals een echte aquariaan dat doet.

 

6. Onze verwachtingen naar jou toe tijdens de bedenktijd

Het klinkt als een open deur, maar pak je pakketje voorzichtig uit en bekijk het is een keer goed. Ben je er toch niet tevreden mee? Bewaar je verpakkingsmateriaal en stuur ons even een berichtje. Uiteraard ga je niet vervolgens dertig liter vers zeewater aanmaken, je bewaart het product netjes en gebruikt het niet. Doe je dat wel, dan kan het voorkomen dat je er minder geld voor terug krijgt of dat we het niet meer kunnen aannemen. Helaas kunnen we geen bedenktijd aanbieden voor levende producten.

 

7. Wat jij van ons mag verwachten na het retourneren

Heb je zoals beschreven in artikel vijf binnen dertig dagen aangegeven dat je iets wilt terug brengen? Dan zullen wij je een bevestiging sturen en te werk gaan zoals beschreven in artikel 5.

 

8. Verzendkosten retournering

We zijn hard bezig om onze logistieke werkwijze te verbeteren, nu is het nog niet mogelijk om kosteloos je pakketje terug te sturen. Maar wat er nog niet is kan er altijd nog komen!

 

9. Wat je niet kunt retourneren

Je zal het vast wel begrijpen, maar het is niet mogelijk om levende producten als koralen, doopvontschelpen of andere dieren terug te sturen. Ook ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen. Nogal wiedes, geld kan je maar één keer uitgeven. Tot slot is het niet mogelijk om goed uitgevoerde diensten, zoals onderhoud- en installatie kosten van bijvoorbeeld je aquarium te retourneren.

 

10. Eigendomsvoorbehoud

Mocht het voorkomen dat je niet (volledig) betaalt dan blijft het product van ons. Ook al staan de producten al bij je op de stoep, toch blijven wij dan de eigenaar. Best logisch toch? We verwachten wel dat je de producten goed behandeld zoals beschreven in artikel 6.

 

11. Garantie en onderzoek

Het staat vast dat je recht hebt op een goed product. Kom je er na enige tijd achter dat dit niet het geval is? Dan lossen we dat samen op. Hierbij volgen we altijd de wet.  

Op levende producten geven wij geen garantie. Wij geven je wel de garantie dat jouw product ons pand niet verlaat zonder dat dit aan onze kwaliteitseisen voldoet. Nieuwsgierig wat wij allemaal doen om de hoogst mogelijk kwaliteit te leveren? Klik hier.

Nu het duidelijk is wat jij van ons mag verwachten willen we nog wel even iets kwijt. Bij de aankoop van levende producten gaan we er van uit dat je al weet hoe je dit dier het beste kan bezorgen. Als dat niet het geval is, raden we je aan om zeker informatie bij ons of een andere betrouwbare bron in te winnen.

Mocht er iets mis gaan met de levende haven dan horen wij dit graag. Wij willen namelijk net als jij de oorzaak achterhalen zodat dit de volgende keer niet gebeurt. Neem altijd het betreffende dier en een watermonster mee dat maakt onderzoek doen een stuk makkelijker. Gaat het om een overleden vis? Dan is het verstandig om deze in te vriezen.

 

12. Geschillen

In het geval dat we er samen niet uitkomen is het Nederlands recht van toepassing.

 

13. intellectuele eigendom

De foto’s en teksten die wij gebruiken vallen onder de Auteurswet.